Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 07.05.2024, 04:03

Михалківський НВК Сокирянського району

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Серпень » 24 » Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку 2014/2015 навчального року «Україна – єдина країна» Перший урок у 2014/2015 навчальному
11:27
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку 2014/2015 навчального року «Україна – єдина країна» Перший урок у 2014/2015 навчальному
 
 
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку 2014/2015 навчального року «Україна – єдина країна»
Перший урок у 2014/2015 навчальному році, відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 16.06.2014 р. № 1/9-318 «Про тему Першого уроку в 2014/2015 навчальному році», рекомендується провести на тему «Україна – єдина країна».
Україна - різноманітна, сильна духом і духом єдина! Прагнення до миру та соборності нашої держави домінує в усіх областях України. За нашу незалежність, самостійність боролися цілі покоління українських патріотів. За неї полягли герої Небесної сотні. За неї гинуть українські воїни та мирні громадяни.   
Метою Першого уроку   є формування в українських школярів високої патріотичної свідомості, почуття єдності, дружби, толерантності, любові до України, вшанування пам’яті героїв Небесної Сотні, Національної гвардії, пошани до видатних вітчизняних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, вироблення громадянських якостей: патріотизм, людяність, розвиток у дітей прагнення бути свідомими громадянами України; спонукання дітей до розуміння своєї значущості в країні;  виховання етичної поведінки, почуття товариських стосунків, поваги до рідних, турботи про ближнього. 
Зміст Першого уроку в цьому навчальному році варто  підпорядковувати реалізації таких завдань:
- формувати відчуття своєї приналежності до України, усвідомлення себе українцем, прагнення до збереження та примноження духовних та матеріальних багатств українського народу, виховання цілеспрямованості і наполегливості у досягненні життєвої мети, готовності до праці в ім’я України;
- формувати ціннісне ставлення до держави, українського народу, його мови, звичаїв і традицій;
- ровивати бажання та готовність  служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни;
- розвивати мовну культуру, духовну єдність населення усіх регіонів України, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій, формувати в учнів етнічну та національну самосвідомості;
- виховувати патріотичні почуття, правову культуру, повагу до Конституції України, Законів України, усвідомлення своїх прав, свобод, обов’язків; шанобливе ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого України;
- виховувати любов  до свого рідного краю, держави, родини, народу, поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій.
Під час підготовки та проведення Першого уроку  варто використовувати плакати з державною символікою, географічні карти України, Європи,  Чернівецької області, району, міста, портрети відомих українців, видатних людей краю, художні репродукції краєвидів України,  тексти художніх творів, музику і пісні українських композиторів, технічні засоби.  
Доцільними будуть наявність елементів державної символіки в одязі вчителя та учнів, як то жовто-блакитні стрічки, та використання національного вбрання, що підкреслить єдність народу України.
На урок можна запросити гостей: громадських, наукових, культурних діячів, представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, батьківської громади, відомих українців. Живе спілкування з гостями, зокрема, з буковинцями, які є гордістю України, має велике виховне значення.
Основний зміст Першого уроку має бути спрямований на утвердження єдності України, нероздільності її території та народу, що її населяє. Важливо акцентувати увагу дітей на тому, що Крим і Донбас – це Україна, що люди, які мешкають на цих територіях, – громадяни України.
Перший урок у початкових класах може бути проведено як традиційно, так і з використанням інноваційних технологій. Зміст уроку повинен відповідати дидактичним принципам науковості й доступності, враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей молодшого шкільного віку. Форми проведення заняття та організації діяльності учнів учитель може обирати на свій розсуд. Рекомендуємо провести гру-мандрівку, екскурсію, уявну подорож по Україні, складаючи карту з пазлів – 24 областей та АР Крим; ознайомити з кордонами країни та представити сусідські країни: Україна – Європейська країна. 
Доцільно записати разом із учнями георгафічну адресу місця проживання:
Материк – Євразія,
Частина світу – Європа,
Країна – Україна,
Область – Чернівецька,
Район 
Місто/село – Чернівці.
Пропонуємо створити колективне творче панно за темою уроку. Для цього заздалегідь підготувати інформаційний та ілюстративний матеріал:
- повідомлення про утворення Української держави; 
- національні символи рідної країни: Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України (Конституція України);
- народні символи України;
- столиця України – місто-герой Київ;
- державна мова;
- краса, багатство, велич рідної землі;
- люди (земляки), які прославили рідний край;
- рідне село (місто);
- я – патріот. Наполегливо вчитися  – це посильний дарунок рідній країні. 
      У процесі організації роботи з першокласниками  рекомендуємо надати перевагу ігровим формам роботи, діалогічному способу спілкування, виконанню практичних дій. У першому класі можна провести цей урок спільно з батьками як яскраве й цікаве Свято народження класу у єдиній країні - Україні.
Перший урок у основній та старшій школі рекомендуємо провести з використанням інноваційних технологій, застосуванням відеосюжетів, патріотичних відеокліпів. Доцільно застосувати такі форми роботи, як диспут, дебати,  відверта розмова, відкрита трибуна, урок пам’яті, урок мужності, благодійна акція та флешмоб патріотичного спрямування, прес-шоу, теле-ревю, круглий стіл, прес-конференція, фоторепортаж, інтернет-форум.
Епіграфом до уроку можуть бути слова: «Ми, українці - "живий вогник у сім'ї європейських народів і діяльні співробітники європейської цивілізаційної праці" (Іван Франко); 
"Стояти ногами й серцем на Україні, свої голови держати в Європі", - заповідав Михайло Драгоманов. 
Повернення України до свого природного, європейського, стану було омріяне багатьма поколіннями. Диктатура, що панувала останніми роками в Україні, прагнула позбавити нас цієї перспективи. І народ повстав. Переможна Революція гідності змінила не лише владу. Країна стала  іншою, докорінно змінилися стереотипи людської свідомості. Настав час невідворотних позитивних змін. 
Доцільно згадати, що 27 червня 2014 року в Брюсселі була підписана Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Угода про асоціацію з Європейським Союзом має замінити Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС. Угода про асоціацію дає змогу перейти від партнерства і співробітництва до політичної асоціації та економічної інтеграції.
«Це чудовий день. Мабуть це найважливіший день після Дня проголошення незалежності. Це важливий момент для історії. Це показує, наскільки швидко може змінитися історія  за короткий термін, — сказав президент України Петро Порошенко перед підписанням угоди. - Угода - це не стільки політичне і економічне рішення, скільки символ долі і бажання, яке не можливо зруйнувати, і своєрідна данина поваги людям, які пожертвували своїми життями за європейське майбутнє країни». При цьому  він наголосив, що угоду про асоціацію з ЄС підписує вся Україна, в тому числі  і Крим. Україна – єдина країна.
Варто зазначити, що настав час невідворотних позитивних змін. Щоб запровадити їх, нам необхідні в першу чергу мир, безпека та єдність. Мир ще не настав, але вже сьогодні ми твердо можемо сказати, що важкі випробування об'єднали українську родину. Вони зміцнили нас як українську політичну націю, впевнену у своєму європейському виборі. Наш народ ніколи не був таким сильним, як тепер. 
На уроці доцільно звернутись до подій минулого та сьогодення, що засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя: існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого, створення першої християнської республіки в Європі – Запорізької Січі, започаткування власної державності в Українській Народній Республіці, проголошення в 1991 році незалежності України, прояву громадянської активності під час Помаранчевої революції 2004 року, і, звичайно, Революції гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі із російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.
У цей момент уроку доцільно оголосити хвилину мовчання з метою вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави.
Рекомендуємо на Першому уроці організувати он-лайн зустрічі з ровесниками шкіл інших областей – діти єднають Україну. В режимі он-лайн учні можуть представити один одному свою область (історичні землі та етнографічні райони України: Буковину, Полісся, Галичину, Наддніпрянщину, Слобожанщину та ін.); питання об’єднання України (22.01.1919р. - День Злуки); питання формування території України, що проходило тисячоліттями і завершилося в 1954 році, коли до України приєднався Крим (Верховна Рада передала Кримську область до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки); питання національного складу населення, багатоетнічність. 
Рекомендуємо провести поетичну хвилинку, використовуючи вірші про красу, чарівність, вишуканість рідної мови (слухання пісні «Рідна мова» у виконанні Павла Дворського). 
Варто підкреслити, що в Статті 10 Конституції України зазначено: Державною мовою в Україні є українська мова. Найкращий дар, що має людина від Бога – це його мова. На  земній кулі є біля 3000 мов. Є мови подібні, є мови різні. Спорідненими з нашою рідною українською мовою є польська, російська, чеська, словацька, сербська, болгарська та інші. Зовсім не подібними до нашої є китайська, німецька, англійська та інші мови. Українська мова налічує понад 300 000 слів, які народ склав за допомогою 33 букв. Українську мову називають багатою ще й тому, що одне слово може мати кілька значень. Наприклад: чиста вода, чистий папір, чисте сумління, чисте небо, чисті світанки. Багатою наша мова є ще й тому, що в  ній слова можуть виражати найтонші відтінки почуттів. Наприклад: смуток, сум, печаль, жура, туга, розпач, розпука, відчай. Завдання: закінчити  речення: «Любити рідну мову – це значить ...»
На завершення уроку доцільно провести провести гру «Завершення фрази»: «Я знаю, що наша Батьківщина називається ...», «Я знаю, що столиця нашої Батьківщини  -  ...», «Я знаю, що в Україні є міста:  ...» і т. д.
Підсумком проведеного уроку може стати участь у регіональному фотомарафоні лідерів учнівського самоврядування  «Україна – єдина країна». Для цього потрібно надіслати (на електронну адресу: olgango@gmail.com) фото школярів, які триматимуть надпис свого села/міста на жовто-блакитному тлі. Надіслані фото складуть колаж  «Україна – єдина країна».
 
 
Переглядів: 378 | Додав: Svetlana_Buzak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz